Heldere content (tekst en beeld), een gebruiksvriendelijke navigatie, goede vindbaarheid in zoekmachines (SEO) en een helder ontwerp zijn essentieel voor uw website. Uit onderzoek blijkt dat slechte vormgeving van websites de (verkoop)opbrengsten kunnen laten dalen met 50%. Uw website is uw tijd en aandacht dus meer dan waard!

Wat vindt uw bezoeker het allerbelangrijkste?

  • Een overzichtelijke menu waarmee men goed kan navigeren. Een duidelijke lettertype en een rustig achtergrond zodat men niet afgeleid wordt;
  • Begin met de belangrijkste zaken: het eindresultaat, het product, etc. Denk vanuit uw klant en begin nooit met een intro over uw eigen bedrijf: dat willen de meeste bezoekers pas weten op het moment dat zij geïnteresseerd zijn in uw diensten of product;
  • Vermeld uw adres en bij voorkeur ook een telefoonnummer. Dit verhoogt de betrouwbaarheid. Ook de links naar uw social media kanalen zijn van belang.

SEO: zoekmachine vindbaarheid van je website

Hoe goed uw website ook is, zonder bezoekers bereikt u weinig. Een hoge score in de zoekresultaten van Google of een andere zoekmachine is dus van belang. Maar hoe bereikt u dat gewenste effect precies?

Over het algemeen leveren kwalitatieve content én een gedegen structuur de beste optimalisatie voor uw website. Zoekmachines gaan namelijk op zoek naar de beste inhoud voor de gebruikers van de zoekmachine, en een goede inhoud is daarom een noodzakelijk. Toch blijft SEO een vak apart en is het raadzaam om uw websitebouwer of online expert te vragen eens kritisch naar uw website en CMS te kijken.

SEA: Google adWords

Aan de hand van GoogleAdwords kunt u uw online vindbaarheid tegen betaling vergroten en wordt de kans dat bezoekers uw website bezoeken via Google gemaximaliseerd.

Bij Google Adwords adverteert u op zoekwoorden, ook wel keywords genoemd. Dit zijn woorden of woordcombinaties die de gebruikers van Google intypen om iets te zoeken. Zodra een gebruiker van een Google een zoekwoord intypt waar u op adverteert, wordt uw advertentie getoond. U betaalt vervolgens pas wanneer iemand ook daadwerkelijk op uw advertentie klikt en uw website gaat bezoeken.