Ter promotie van koop lokaal is er in de periode november-december 2021 een campagne ontwikkeld in en rondom ruim 20 winkelgebieden in Den Haag met als titel 'Den Haag pakt je in'.

In deze campagne speelden lokale ondernemers de ‘hoofdrol’. De ondernemers werden in hun eigen winkel gefotografeerd en de meerwaarde van lokale ondernemers werd uitgelicht; zoals het bijzondere aanbod, de persoonlijke service, de extra aandacht, advies op maat, etc.

De winkelgebieden werden ‘aangekleed’ met raamposters, deurstickers, posters in abri’s en per winkelgebied werd een aantal etalages ‘ingepakt’ met gouden linten en een strik op de etalageruit. Ook werden er cadeau-stickers uitgedeeld in winkels en was er de mogelijkheid voor ondernemers om gepersonaliseerde social media-posts in de stijl van de campagne te laten maken.

Een paar cijfers op een rijtje:

  • De campagne is uitgerold in 22 Haagse winkelgebieden.
  • 29 lokale ondernemers uit 16 verschillende winkelgebieden stonden model in de campagne.
  • 100 etalageruiten zijn versierd met levensgrote gouden linten en strikken.
  • 46 ondernemers hebben zelf foto’s ingestuurd en ontvingen gepersonaliseerde social media-posts. 
  • 33 digitale reclameborden (Mupi's) met posters uit de campagne hebben in de stad gestaan. 
  • Er zijn 11 bushokjes aangekleed met levensgrote abri-posters van ondernemers uit het winkelgebied om de hoek (hyperlokaal).
  • Honderden social media-accounts van zowel winkelgebieden als lokale ondernemers hebben de hashtag #denhaagpaktjein gebruikt en de campagne gedeeld.

Het merendeel van de ondernemers en het publiek was enthousiast en positief over deze campagne. De stijl van communiceren, de kreet 'Den Haag pakt je in', de fotografie en het feit dat alle materialen kosteloos aangeleverd werden en de linten en strikken zelfs op de etalages werden geplakt door het campagneteam werden positief ontvangen.

Uiteraard zijn er altijd punten ter verbetering; niet alle ondernemers waren op de hoogte van de campagne, niet alle winkelgebieden konden worden bediend en uiteraard zijn er nog veel creatieve spin-offs en ideeën die niet allemaal uitgevoerd konden worden.

Overall kunnen we zeggen dat de reacties positief zijn en de campagne geslaagd!

Klik HIER voor meer cijfers en zichtbare resultaten.

soulkitchen